Volgers

woensdag 26 november 2014

Klok


Hallo allemaal,

Na de torso van een paar weken geleden heb ik me ook aan de klok gewaagt van Indigo Blu, wat een klus zeg. Heb de klok gemaakt voor mijn stiefzoon en zijn vriendin die een huisje hebben gevonden.
Natuurlijk is alles daar zwart met wit en alles er tussen + zilver, daar heb ik de klok dan ook op aangepast. 
Ben begonnen om het doek van een witte laag gesso te voorzien, vervolgens met een masker en pasta steentjes aangebracht langs de kanten.


De klok heb ik ook eerst wit gemaakt met witte gesso vervolgens er met Inka Gold - Graphite ingesmeerd, dit weer laten drogen en de Romeinse cijfers en hart van de klok gestempeld met Flitter Glu en met Mega flakes - Sheffield Steel bewerkt.


Op deze foto zien jullie een stuk wit papier ook weer bewerkt met Inka Gold - Graphite, een mooie tekst van Indigo Blu uitgezocht en deze ook met flakes bewerkt.
Vervolgens in de garage gedoken voor wat metalen voorwerpen en deze er op geplakt, de grote rozen heb ik eerste zelfgemaakt en samen met wat kleinere bloemen ook op het doek geplakt.
Verder nog lijstjes en wat Altered Ego's aangebracht en weer overal overheen gaan verven met witte gesso, de buiten rand met zwarte gesso ook over de alles heen wat ik tegen kwam en voorzichtig in het wit overlaten lopen.


Alles weer laten drogen en als afwerking nog wat distress Stain - Brushed Pewter (gewoon zilver) met mijn vinger over de attributen heen op het doek. De stenen wat uit laten komen met Panpastel zilver en de bloemen voor zien van stickles.

Moet zeggen het was een hele klus maar super om te doen, hoop dat het jullie ook heeft kunnen inspireren.






1 opmerking:

Marijke zei

Heel mooi in het echt is ie nog mooier!! Groetjes Marijke.